середу, 4 листопада 2015 р.

Лебеденко Л.В.
молодшого наукового співробітника
відділу технологій відкритого навчального середовища
Інституту інформаційних технологій і
засобів навчання НАПН України, м.Київ

БЛОГИ У РОБОТІ ВЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ
Термін «блог» був введений в 1998 році Дж. Баджером. Автор наголошував, що блог – це сторінка, у якій були поєднанні найцікавіші на думку блогера веб-сторінки [3]. Д.В. Ланде описує блоги як «живі журнали» [1, с. 105]. Саме ця назва й абревіатура «ЖЖ» є найпопулярнішими у вітчизняному Інтернеті. Ю.С. Яценко [2] під блогом розуміє сторінку сайту, представлену у вигляді журналу-щоденника або календаря, у якому інформацію розташовано у хронологічній послідовності. На нашу думку, блог – це веб-сайт, змістом якого є різноманітні записи, коментарі, зображення, відеоматеріали тощо, які оновлюються автором сторінки, тобто блогером.

На сьогоднішній день існує кілька веб-сайтів, які дозволяють створити свій блог безкоштовно, один з них –  сайт Blogger (http://www.blogger.com). Створивши блог, користувач стає адміністратором сторінки і має можливість додавати, редагувати та видаляти записи. Коментарі можна зробити видимими для всіх або ж лише для власника блоґу. Публікація і коментарі створюють відповідне комунікативне поле, де розгортаються цікаві дискусії. Наявна в блогах можливість розміщення коментарів до повідомлення сприяє отриманню зворотного зв’язку і потенційної підтримки нових ідей. Також адміністратор має право блокувати інших користувачів, відкривши доступ да власної сторінки окремим групам. Блог складається з вступної частини, де зазначається назва, інформацій про автора, теми та центральної частини, де6 автор має можливість розмістити необхідні дані, коментарі, малюнки, фотографії тощо.
Використання блогів у роботі вчителів сприятиме розвитку їх інформаційно-комунікаційної компетентності. Адже, блог є методом рефлексивного навчання, що реалізується через перегляд наукових та науково-педагогічних публікацій, їх коментування, перегляд та аналіз аудіо, відеоматеріалів і он-лайн дискусії. Робота в блозі дозволяє взаємодіяти з колегами, які проживають у різних містах та країнах, обмінюватись власним досвідом та покращувати набуті знання. Слід зазначити, що спілкування в блозі не вимагає екстратериторіальності.
Для ефективного використання блогу у роботі вчителів-предметників варто створювати три блоги: блог вчителя, блог учня та блог класу. Адже, блог вчителя служить джерелом для отримання необхідних знань. У ньому вчитель має можливість розмістити матеріали, підручники, конспекти з різноманітних дисциплін, зробити посилання на інші он-лайн джерела тощо. Блог учня – це так званий особистий он-лайн журнал, який створюється окремим учнем або групою учнів. У блозі учні мають можливість коментувати прочитаний текст, складати тези, знаходити необхідні для завдання відомості, посилання на дотичні сайти тощо. Створення блогу цілим класом є результатом спільної творчої роботи всіх учнів. Його метою може бути розроблення інформативної дошки онлайн, де учні можуть писати повідомлення, розміщувати малюнки, фото, обговорювати події з життя класу. Також тут можна вносити пропозиції щодо проведення майбутніх заходів, пропонувати теми для подальшого обговорення, створювати рекламні оголошення тощо. Такий блог сприяє налагодженню міжособистісних контактів у класі. Крім того, в блогах є можливість викладати інтерактивні вправи, книги, презентації, фотоблоги, відео, графіки тощо.
Також важливим є те, що у блозі вчитель має можливість спілкуватись з батьками, надавати їм необхідну інформацію, запрошувати на різноманітні тематичні та профілактичні заходи тощо.
Наголосимо, що впровадження блогів у роботу вчителів-предметників сприятиме покращенню освітнього-виховного процесу, а також підвищить ефективність засвоєння учнями поданих матеріалів.
Список використаних джерел:
Ландэ Д.В. Поиск знаний в INTERNET. Профессиональная работа / Д. В. Ландэ. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. – 272 с.
Яценко Ю.С. Блоги в учебном процессе [Электронный ресурс] / Ю.С. Яценко // Мастер-классы для преподавателей английского языка. – Режим доступа: http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html.
Barger J. Weblog resources FAQ [Electronic Resource] / J. Barger. – Available : http://www.robotwisdom.com/weblogs.

Немає коментарів:

Дописати коментар